Urządzenie biura to nie lada wyzwanie. Chodzi o osiągnięcie efektu wizualnego połączonego z praktycznym użytkowaniem oraz komfortem pracy osób wykonujących w nim swoje obowiązki. Jak więc połączyć te wszystkie niezbędne elementy?
Wynajmowane biuro czy prywatna nieruchomość?
Pierwszy czynnik, który znacząco wpływa na to, ile środków finansowych zechcemy poświęcić na aranżację biura, to fakt, czy dane pomieszczenie jest nasze czy wynajmowane. Jeśli miejsce na biuro jest naszą własnością, to z pewnością będziemy w stanie zainwestować większą ilość pieniędzy na remont. Mamy wtedy pewność, że szybko nie zmieni nam się lokal, więc możemy zakupić lepszą jakość farby, droższe oświetlenie czy umeblowanie. W tego typu własnościowym biurze rachunkowym być może sprawdzi się na podłodze wytrzymała wykładzina dywanowa. Musi ona być bardzo odporna, ponieważ klienci będą wchodzić w różnego rodzaju obuwiu. Jeśli lokal jest własnościowy, to chętniej zainwestujemy większe pieniądze na dobrej jakości wykładzinę, która nie ulegnie szybkiemu zużyciu i zniszczeniu. Tego typu wykładzina biurowa najlepiej, żeby miała taka barwę, która nie będzie za jasna, ale też taką, aby pasowała do całości wystroju pomieszczenia. Czasami właściciel budynku, w którym będziemy wynajmować biuro zgadza się na układ, że wynajmujący wyremontuje lokal, a w zamian za to będzie mieć tańsze opłaty albo po prostu dostanie zwrot włożonych środków finansowych. Jest to dobry układ dla dwóch stron. Właściciel budynku lub lokalu ma wyremontowane lub odświeżone pomieszczenie, a wynajmujący według swoich potrzeb ma urządzony lokal.
Umeblowanie biura rachunkowego
W kancelarii rachunkowej, dla każdego pracownika potrzebne jest biurko, krzesło, krzesło dla klienta, regały i szafki na dokumentację. Dla komfortu pracy niezbędne jest dobre i zdrowe dla oka oświetlenie znajdujące się bezpośrednio nad stanowiskiem pracy. Biurko musi być na tyle duże, żeby pomieścił się na nim cały sprzęt, taki jak komputer, drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne oraz miejsce na bieżące dokumenty. Krzesło, na którym siedzi księgowa powinno być dobrej jakości, odpowiednio dopasowane do pracy siedzącej i kręgosłupa. W różnego rodzaju biurach najczęściej spotyka się krzesła obrotowe na kółkach. Warto pamiętać o tym szczególnie wtedy, jeśli chcielibyśmy urządzić eleganckie biuro z pięknym dywanem nowoczesnym. Dywany mają różnego rodzaju runo i nie po każdym dywanie kółka od fotela będą się swobodnie przemieszczać. Jeśli jednak mamy wydzielone miejsce, które ma być poczekalnią dla klienta, to tutaj bez obaw można wybierać różnego rodzaju dywany, najlepiej jednak plamoodporne lub na tyle łatwe do czyszczenia, że nie pozostają na nich plamy po czyszczeniu. Bezpieczniejsze jest zrezygnowanie z jasnej kolorystyki dywanu, na której nawet po dokładnym czyszczeniu, mogą pozostać widoczne plamy. Z tego między innymi względu, wiele osób wybiera dywany we wzory, na których dużo mniej widać jakiekolwiek zabrudzenia. Ostatnimi czasy bardzo popularne są dywany we wzory geometryczne.
Ściany w biurze
Biuro rachunkowe jest miejscem, w którym ściany nie są narażone na zabrudzenia, można więc wybrać jasną barwę ścian, jasną tapetę lub tynk. W celu podniesienia atrakcyjności wizualnej biura właściciele decydują się na wyjątkową dekorację, jaką jest ozdobna tapeta lub fototapeta na jednej ze ścian. Biuro, w którym jest tego typu ozdobna okleina ścienna staje się bardziej przytulne. W takim miejscu chętnie wykonują swoje obowiązki pracownicy, a także z większą przyjemnością przychodzą klienci, którzy powierzają swoje finanse księgowym. Jeśli biuro do prowadzenia naszej działalności jest wynajmowane, to z właścicielem budynku trzeba uzgodnić, czy można zrobić otwór w ścianie w celu powieszenia dyplomów wskazujących na uprawnienia księgowych, na osiągnięcia kancelarii rachunkowej lub innych elementów dekoracyjnych. Czasami, w celu stworzenia domowej atmosfery w domu, w biurze rachunkowym znajdują się ładne, zadbane kwiaty lub rośliny. Tego typu żywa roślina musi mieć jednak odpowiednie warunki do jej rozwoju, musi znaleźć się ktoś, kto będzie pamiętać o podlewaniu i jej pielęgnacji. Większość właścicieli woli jednak wykorzystanie zieleni, liści i kwiatów na przykład na tapecie. Jest to łatwiejszy sposób na wprowadzenie natury do biura.
Urządzenie biura wymaga przemyślenia wielu spraw i zmieszczenia się w dostępnym budżecie. Wysoka jakość materiałów gwarantuje dłuższe ich użytkowanie, a co za tym idzie rzadszą konieczność poświęcania czasu na stresujące i kosztowne remonty.
Więcej ciekawostek na temat dywanów we wnętrzach znajdziesz na blogu dobredywany.pl.