6 funkcji Salesforce, dzięki którym zaoszczędzisz swój czas

W każdej dynamicznie rozwijającej się firmie ważne jest usprawnianie procesów i skracanie czasu potrzebnego na wykonanie codziennych obowiązków. Poprawianie efektywności wpływa na sprzedaż. Jak tego dokonać? Wiele czynności można zautomatyzować, oszczędzając tym samym czas, który można przeznaczyć np. na pozyskiwanie nowych klientów. Nieocenioną pomoc w tej kwestii niosą systemy CRM takie jak Salesforce. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki kryją za sobą te narzędzia? Poznaj 6 przydatnych funkcji Salesforce, które ułatwią Twoją codzienną pracę.

1. Korzystaj z systemu powiadomień

Jako wiodący system CRM, Salesforce posiada wiele funkcji, które pomagają przyspieszyć komunikację i zarządzanie powiadomieniami. Pierwszym narzędziem jest wbudowany komunikator – Chatter. Pozwala on na szybką wymianę wiadomości z osobami lub całymi grupami. Dzięki niemu prześlesz pliki, przeprowadzisz ankiety i w wygodny sposób dodasz komentarze do rekordów przechowywanych w systemie. Aplikacja posiada również wersję mobilną z funkcją powiadomień push.

Kolejną przydatną funkcją jest obserwowanie zadań, np. obsługi reklamacji danego klienta. Zaznaczając opcję „follow”, dostaniesz powiadomienie za każdym razem, gdy proces zostanie zaktualizowany lub zmieniony. Wśród narzędzi wartych uwagi należy wymienić też Process Builder, dzięki któremu w wygodny sposób możesz tworzyć zadania i nimi zarządzać oraz korzystać z systemu powiadomień o czynnościach, które powinny w danej chwili być wykonane.

 2. Sprawdzaj statystyki kampanii

Salesforce jest wyposażony w rozbudowany system analizowania prowadzonych kampanii. Monitorując statystyki dotyczące zdobywania klientów możesz sprawdzić, które z Twoich działań okazały się najskuteczniejsze. Duża część wartościowych relacji rozpoczyna się niepozornie, na przykład od zwykłej wymiany wizytówek podczas targów. W rzeczywistości to właśnie spotkania twarzą w twarz z leadami są istotnym elementem w każdej dobrze zarządzanej firmie. Najlepiej widać to po wynikach badania, które zostało cytowane przez Harvard Business Review. Według aż 95% ankietowanych spotkania osobiste są fundamentem wartościowych relacji biznesowych. Oznacz w systemie Salesforce kontakty pozyskane na targach i sprawdź, jak wiele z nich stało się Twoimi klientami!

Dzięki kampaniom w CRM Salesforce możesz m.in.:

– sprawdzać ROI z wydarzeń branżowych,

– monitorować, gdzie poznałeś nowych klientów,

– zarządzać raportowaniem,

– monitorować konwersacje,

– śledzić odpowiedzi.

3. Zintegruj Salesforce z Microsoft i Google

Google Chrome oferuje wiele przydatnych rozszerzeń, które warto wykorzystywać w codziennej pracy, w tym wiele przydatnych rozszerzeń zintegrowanych z Salesforce. Istnieje możliwość połączenia Salesforce z Gmailem i Outlookiem, używając poniższych narzędzi:

– Lightning for Gmail – służy do integracji poczty Gmail z danymi dostępnymi w Salesforce, np. kontaktami. Dzięki niemu, przeglądając profil klienta, w łatwy sposób odszukasz wszystkie wymienione z nim wiadomości, które zostaną dodane do systemu automatycznie. Narzędzie daje też możliwość edycji rekordów w Salesforce z poziomu skrzynki Gmaila. Synchronizuje również wydarzenia z Google Calendar z systemem CRM.

– Lightning for Outlook – wśród jego opcji znajdziemy m.in. dodawanie, podgląd oraz możliwość edycji danych w Salesforce z poziomu Outlooka. Narzędzie łączy maile od klientów z ich profilami w naszym systemie CRM.

– Lightning Sync – automatycznie synchronizuje z Salesforce bazę kontaktów i kalendarz wydarzeń zapisanych w Google i Microsoft. To praktyczne narzędzie, które jest kompatybilne z Google Calendar, Google Contacts oraz Microsoft Exchange.

– Salesforce Inbox – łączy kalendarz i kontakty zapisane w systemie CRM ze skrzynką Gmail oraz Outlook. Zapewnia automatyczną synchronizację wiadomości z nadawcami, którzy są w naszej bazie w Salesforce. Pozwala na szybką obsługę wysyłki maili do wielu grup i monitorowanie ich otwierania. Narzędzie korzysta ze sztucznej inteligencji Einstein, dzięki której sprzedawcy mogą używać gotowych, sugerowanych przez system odpowiedzi w mailach do klientów.

4. Wykorzystaj automatyzację marketingu dostępną w Salesforce

Głównym celem używania systemów CRM jest zwiększenie wydajności i szybsze wykonywanie czasochłonnych obowiązków. Jak wynika z opublikowanego w 2017 roku raportu „State of Marketing”, 67% liderów w branży korzysta z platform do automatyzacji działań marketingowych. Co więcej, 21% badanych deklaruje, że chce je wdrożyć w ciągu najbliższych 2 lat.

Jak wykorzystać pełen potencjał drzemiący w Salesforce? Odkryj możliwości, jakie daje ten CRM do zarządzania mailingami! Dzięki niemu szybko i łatwo zaplanujesz wysyłkę wiadomości, które zostaną automatycznie przekazane do wybranej grupy odbiorców. Dane dotyczące efektywności kampanii i szczegółowe raporty również będą dostępne w systemie. Sprawdź, co oferują takie produkty jak: Salesforce Marketing Cloud czy Pardot.

5. Zrezygnuj z danych w Excelu

Twoi pracownicy tracą czas na mozolne obsługiwanie arkuszy w Excelu? Dzięki Salesforce wszystkie informacje potrzebne do codziennej pracy będziesz przechowywał w jednym miejscu, a aktualizacja rekordów stanie się dużo prostsza. Wystarczy, że istniejące w arkuszach dane o formacie .csv zaimportujesz do Salesforce. Nie martw się! Wsparcie podczas migracji zapewni Data Import Wizard. Przekonaj się, że przeniesienie danych z różnych miejsc w jedno to wygoda – Salesforce daje możliwość pobrania do 50 tysięcy rekordów naraz!

6. Postaw na jakość informacji

W wielu firmach pracownicy często spotykają się z problemem dotyczącym jakości przechowywanych danych. Praca z nieaktualnymi czy dublowanie się informacji może przysporzyć niemałych kłopotów – wysyłanie wielokrotnie tej samej wiadomości pod jeden adres lub przedstawianie przestarzałej oferty przez żadnego klienta nie będzie odebrane pozytywnie, a brak profesjonalizmu to poważny uszczerbek na wizerunku firmy. Całe szczęście używając Salesforce nie jesteśmy narażeni na duplikaty danych. Ten CRM jest wyjątkowo wrażliwy na niepełne rekordy czy informacje, które mogą być błędne. Za jego pomocą łatwo przeprowadzisz deduplikację i zapewnisz zgodność wszystkich wymaganych danych o klientach.

Podsumowanie

Ogromny wybór narzędzi dostępnych w AppExchange oraz wiele przydatnych funkcji Salesforce pomogą Twojej firmie zadbać o kompleksową obsługę klientów. Automatyzacja zadań nie tylko zapewnia skuteczność i chroni przed pomyłkami, ale również oszczędza czas pracowników. Wykorzystaj pełen potencjał systemu CRM Salesforce i wypróbuj narzędzi, które oferuje – to właśnie na nich liderzy w branży i mniejsze, prosperujące przedsiębiorstwa opierają swoje działanie. Skontaktuj się ze specjalistami oferującymi wdrożenie Salesforce i poznaj jego możliwości!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here