Internet początkowo był jedynie źródłem informacji, wraz z momentem powstania sieci rozpoczęła się nowa era. Każdy kolejny rok to jednak zmiany, nowe rozwiązania, a także sukcesywne poszerzanie wachlarza ról, jakie Internet ma odgrywać w życiu każdego człowieka. W ten sposób stosunkowo niedawno powstała blogosfera, czyli jeden z tych internetowych fenomenów, który rozwija się w niewyobrażalnie szybkim tempie.

Świat ludzi z pasją czy sposób na dochodowy biznes?

Blogosfera to sieć blogów i zrzeszenie blogerów, którzy tworzą ciekawą społeczność. Początkowo blog był jedynie pewnego rodzaju pamiętnikiem, jednak ich bardzo duży potencjał w nawiązywaniu komunikacji z odbiorcami dostrzegli profesjonaliści, którzy postanowili dowieść, że blog może być doskonałym narzędziem marketingowym. Słusznie, dzisiaj blog posiada niemalże każda firma, przedsiębiorca, ale też osoby z pasją, którą chcą dzielić się z innymi.

Czy blogosfera to tylko społeczność, do której należą ludzie pełni pasji i mający zainteresowania, którymi chcą zarażać innych? Wielu sądzi, że może być to dochodowy rynek pracy. Blogi powstają również w celach zarobkowych, blogerzy zarabiają na reklamach, współpracując z firmami o profilu pasującym do tematyki ich bloga. Zatem blogosfera to nie tylko społeczność mająca jeden cel, którą tworzą tylko pasjonaci i hobbiści. To prawdziwy „wszechświat”, sieć blogów, które w sposób wyraźny różnią się nie tylko formą, ale również celem – blogi mogą mieć charakter hobbistyczny, zarobkowy lub marketingowy, a także promocyjny.

Blogosfera – kto i dla kogo?

Według raportu z 2016 roku, stworzonego na podstawie licznych badań i ankiet statystyczny, bloger jest kobietą w wieku 26-35 lat. Aż 84% blogerów to panie, podczas gdy mężczyzn w blogosferze mamy zaledwie 16%. Przeważająca wielkość blogów jest o tematyce lifestyle, jednak w czołówce utrzymują się również blogi kulinarne i na temat urody. A co najchętniej czytają użytkownicy internetu? Kobiety w 50% odwiedzają najczęściej blogi lifestyle, zaraz potem blogi o urodzie i blogi osobiste. Mężczyźni wybierają blogi osobiste, lifestyle i blogi kulturalne.

W ten sposób przedstawia się współczesna blogosfera – różnorodność, źródło wiedzy, inspiracji, ale również skuteczna reklama i wsparcie marketingowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here